Pole dance Moss FAQ

Alt du trenger å vite før din første poletime

Det er en stor avgjørelse å ta når man bestemmer seg for å melde seg på sin første pole time. For mange er det med skepsis, og langt utenfor comfortsonen. Det er helt nytt, man kjenner ingen og man kan føle at man ikke er flink nok, ung nok, tynn nok, sterk nok osv.

Hvem er disse menneskene som er i studio?

Vi er hvem som helst. Bare helt vanlige mennesker, akkurat som deg. Vi er studenter, fulltidsarbeidende, deltidsarbeidende, hjemmeværende og uføretrygdede. Vi er sykepleiere, butikkmedarbeidere, lærere, kontormedarbeidere, leger, renholdere, regnskapsmedarbeidere og dyrepleiere. Noen av oss har små barn, noen av oss har voksne barn, noen er uten barn og noen har til og med barnebarn. Vi har hunder, katter, kaniner, hester og noen har ikke dyr i det hele tatt. Noen bor alene mens andre har samboere og ektefeller. Vi er både religiøse og ikke-troende. Vi er stort sett mellom 20 og 50 år. Og om noen er yngre eller eldre synes vi bare er dødskult. Vi kommer i alle former og utgaver. Noen er slanke, noen er lubne, noen er overvektige, noen er veldig godt trente og noen er undervektige. Men vi bryr oss ikke om det.

 

Hva med helsa da?

Vi har hatt flere innom med mange ulike plager, sykdommer, allegerier og syndromer. Noen eksempler er: Multiple sklerose, chrons, astma, migrene, skoliose, scapula alata, diabetes, pacemaker, epilepsi, kronisk bekkenløsning, og også psykiske tilstander som angst, depresjon, bipolar lidelse, ad/hd mm. Internasjonalt finnes det en egen konkurransegren; Para pole. Deltakere her har både vært rullestolbrukere, blinde, manglet ett bein eller en arm. Og ikke minst kan du lese om våre egen Therese som er hardt MS-rammet som har tatt med bronsemedalje hjem fra VM.

Hva har man på seg?

Det kommer an på hva man skal gjøre. Skal man danse og ikke klatre så mye går det helt fint med bukser. Men vil man sitte eller klatre høyere i stanga er shorts best. Man trenger huden for å få grep. Det kan føles både unaturlig og ukomfortabelt å skulle være så lettkledd som man er på poletimer. Men man kommer raskt over det, for det er egentlig ikke noen tema i det hele tatt. Kroppsfasonger bryr vi oss lite om. Det som teller er hva den fantasiske kroppen kan klare med litt trening. Vi fokuserer på alle dine små fremskritt. Den største konkurrenten og kritikeren er stort sett deg selv. Men anbefalt er det at man kler seg i flere lag. Innerst bør man ha en shorts eller sportsBH. Deretter en singlett og leggings / tights. Til oppvarming er det ekstra godt å ha en hoodie og noen leggvarmere og. Vi trener alltid barbeint (utenom heels timer da). Ha også med en vannflaske og en klut.

Hva annet bør man tenke på?

Du trenger ikke å forplikte deg til noen ting. Har du lyst til å vite mer kan du komme innom på en kopp kaffe og slå av en prat med våre instruktører eller resepsjonister. Du får svar på alt du måtte lure på og vi tar deg gjerne med på en omvisning. Skulle du likevel ønske å prøve ut, benytt deg av vårt tilbud om en hel uke gratis. Det er helt uten forpliktelser, og du er ikke tvunget til å gjøre noen ting på timene. Det er også helt greit å bare se på.

Hva er det man egentlig trenger da?

Alt du trenger er egentlig bare å ha motet til sette foten innafor døra hos oss. Resten tar vi oss av 😀

Kontaktinfo

 

Kongens gate 17

1530 Moss

 

 

info(at)inspirals.no

+47 46966020

© 2020 Inspirals AS Foretaksregisteret. Org.nr: 923240187